Skip to main content

Προσκεκλημένοι Ομιλητές

Γεώργιος Θ . Παυλίδης

Ο Ε φ ε υ ρ έ τ η ς - Κ α θ η γ η τ ή ς Γ ε ώ ρ γ ι ο ς Θ . Π α υ λ ί δ η ς είναι Διεθνώς καταξιωμένη Α υθεντία στη Δυσλεξία, στη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ) και στην Οφθαλμοκίνηση .

Εφευρέτης νέων τεχνολογιών και μεθόδων, παγκόσμιας αναγνώρισης και ακτινοβολίας. 

Επιστημονικός Διευθυντής των 56 ‘DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD’ 

Ph.D. Τμήμα Ψυχολογίας, University of Manchester, England

Καθηγητής Ψυχολογίας & Μαθησιακών Δυσκολιών για περισσότερα από 44 χρόνια σε τμήματα Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών και σε Ιατρικές Σχολές γνωστών Πανεπιστημίων της Αγγλίας, Ελλάδας και των ΗΠΑ.  

Νεότατος, μόλις 23 ετών ξεκίνησε την πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία στο Μάντσεστερ της Αγγλίας. 

30 ετών εξελέγη ομόφωνα Fellow, και 2 φορές ομόφωνα Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών.  

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ : Λόγω της Παγκόσμιας Επιστημονικής του Αναγνώρισης, του απονεμήθηκαν πολλοί τιμητικοί τίτλοι και βραβεύσεις, πάντοτε με ομόφωνες αποφάσεις & η βιογραφία του περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στο WHO IS WHO IN THE WORLD (Λεξικό Προσωπικοτήτων Παγκόσμιας Ακτινοβολίας), WHO IS WHO IN AMERICA (Λεξικό Προσωπικοτήτων της Αμερικής), WHO IS WHO IN SCIENCE AND TECHNOLOGY (Λεξικό Προσωπικοτήτων της Επιστήμης και της Τεχνολογίας) , κλπ. 

Το 2004 του Απονεμήθηκε ο Ισόβιος Τιμητικός Τίτλος του Επίτιμου Fellow του Πανεπιστημίου Brunel του Λονδίνου, ως αναγνώριση της επιστημονικής του προσφοράς. Ίσως είναι ένας από τους ελάχιστους διαπρεπείς Έλληνες επιστήμονες που έλαβαν τέτοια τιμ ητική διάκριση από Αγγλικό πανεπιστήμιο. 

Ομόφωνα τιμήθηκε από τους συναδέλφους του με την Προεδρία 20 διεθνών επιστημονικών συνεδρίων. 

Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας, από το 1983 . 

Στις 18 Σεπτεμβρίου 2006 ήταν ένας από τους ελάχιστους διαπρεπείς επιστήμονες που επελέγησαν από όλο τον κόσμο, από τις επιστημονικές επιτροπές του Λευκού Οίκου και της ΟΥΝΕΣΚΟ και προσκλήθηκε από την Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της ΟΥΝΕΣΚΟ Κα. Λώρα Μπους, στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Αλφαβητισμού του ΛΕΥΚΟΥ ΟΙΚΟΥ και της ΟΥΝΕΣΚΟ, για την πιθανή διεθνή εφαρμογή του Βιολογικού Τεστ Παυλίδη. 

Εφηύρε το μοναδικό διεθνώς, ακριβές, βιολογικό, προγνωστικό από την Προ σχο λική Ηλικ ία και διαγνωστικό τεστ του για τη δυσλεξία και για τη διάσπαση προσοχής, διεθνώς γνωστό ως ‘PAVLIDIS TEST’. Οι εφευρέσεις του που πρωτοέγιναν στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ της Αγγλίας, είναι Διεθνώς γνωστές από το 1978 και είναι αναγνωρισμένες με διεθνείς πατέντες από την Αμερική, Καναδά, Γαλλία και Αγγλία. 

Απόδειξη της παγκόσμιας αναγνώρισης και μοναδικότητας της εφεύρεσής του , αποτελεί το γεγονός ότι και από τις 5 ηπείρους και από 45 χώρες, φέρνουν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για προβλήματα Δυσλεξίας και Διάσπασης Προσοχής για το βιολογικό ΤΕΣΤ & ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ. Έρχονται ακόμη και από τις πλέον προηγμένες χώρες του κόσμου, π.χ. ΗΠΑ, Καναδά, Κίνα, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ιρλανδία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κλπ. 

Η φωτο-ηλεκτρονική εφεύρεσή του είναι τόσο προηγμένη, που αποκτήθηκε από τα πλέον φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Penn State, Boston, Columbia, της Δανίας, Φιλανδίας, κλπ. 

Έχει περισσότερες από 230 επιστημονικές δημοσιεύσεις, περιλαμβάνοντας 4 βιβλία στα Αγγλικά. 

Δίδαξε και Ίδρυσε πολλά επιτυχημένα Ανοιχτά Λαϊκά Πανεπιστήμια σε πολλούς Δήμους ανά την Ελλάδα, από τα Χανιά μέχρι την Πτολεμαΐδα και δήμους της Θεσσαλονίκης, πάντοτε Αφιλοκερδώς-ΔΩΡΕΑΝ. 

Συχνά προσκαλείται και δίνει Διαλέξεις σε κατάμεστες αίθουσες διεθνώς και ανά την Ελλάδα και ως ο κύριος ομιλητής σε πολλά διεθνή και παγκόσμια συνέδρια καθώς και σε φημισμένα πανεπιστήμια, ακόμη και στο καλύτερο πανεπιστήμιο του κόσμου, στο Χάρβαρντ. 

Είναι τόση η Διεθνής Αναγνώριση του επιστημονικού του έργου, Προσκαλείται ως ο Κύριος-Guest Ομιλητής σε Παγκόσμια, Διεθνή, Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Συνέδρια ακόμη και Ιατρικά , από Νευροχειρουργικής, Καρδιολογίας, Παιδιατρικής, Παιδο-οφθαλμολογίας, Παιδοχειρουργικής, Ειδικής Αγωγής, BULLYING, ως το Διεθνές Συνέδριο Αλφαβητισμού του ΛΕΥΚΟΥ ΟΙΚΟΥ και σε Παγκόσμια Συνέδρια Δυσλεξίας. 

Οι πάντοτε ομόφωνες βραβεύσεις και εκλογές του, αποδεικνύουν τόσο την διεθνή καθολική αναγνώριση της Επιστημονικής του προσφοράς, όσο και του ήθους του. 

 

 

 

Κωνσταντίνος Βαρώτσος

Ο Καθηγητής Δρ. Κώστας Βαρώτσος είναι πρώην Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, με ερευνητικά ενδιαφέροντα στην Tηλεπισκόπηση, τη Δυναμική του Κλίματος, την Περιβαλλοντική Αλλαγή και τις Μη-Γραμμικές Διεργασίες. Έχει συγγράψει πάνω από 500 Δημοσιεύματα (316 καταχωρημένα στο Web of Science - WoS) και 18 διεθνείς μονογραφίες (15 SPRINGER, 2 CRC, κλπ.). Ο H-δείκτης του είναι 66 στο WoS και 79 στο Google Scholar μαζί με τις μονογραφίες του. Κατατάσσεται από το Πανεπιστήμιο Stanford στο 2% των κορυφαίων επιστημόνων με τις περισσότερες αναφορές. Έχει ηγηθεί ή συμμετάσχει σε πάνω από 60 διεθνή ερευνητικά έργα και είναι σήμερα Αρχισυντάκτης για το "Remote Sensing Letters" (T&F), το "Journal of Atmospheric, Solar and Terrestrial Physics" (Elsevier), και της Σειράς Βιβλίων Τηλεπισκόπησης (World Scientific). Έχει λάβει πολλές τιμητικές διακρίσεις, όπως το Χρυσό Μετάλλιο Popov (A.S. Popov), το Μετάλλιο Vernadsky (RANS), το Βραβείο της Εταιρείας Τηλεπισκόπησης και Φωτογραμμετρίας, το Βραβείο MOST/ESA κλπ., Επίτιμος Καθηγητής, Εταίρος και Μέλος διαφόρων Ακαδημιών, Πανεπιστημίων και Ιδρυμάτων.

 

 

Βάιος Λιαπής

Ο Βάιος Λιαπής είναι Καθηγητής του Αρχαίου Θεάτρου και της Πρόσληψής του στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και Αντιπρύτανης του ιδρύματος. Σπούδασε κλασική φιλολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Γλασκώβης. Δίδαξε στα Πανεπιστήμια Κύπρου, Μοντρεάλ και Πατρών, καθώς και στην École Normale Supérieure (Παρίσι) ως επισκέπτης καθηγητής. Έχει διατελέσει μέλος του Ινστιτούτου Προηγμένων Σπουδών (Princeton) και υπότροφος διαφόρων πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ευρώπη. Έχει διατελέσει επικεφαλής ερευνητικών έργων χρηματοδοτούμενων από δημόσιους φορείς στον Καναδά και στην Κύπρο. Έχει δημοσιεύσει βιβλία, συλλογικούς τόμους και άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για θέματα σχετικά με την αρχαία ελληνική τραγωδία, τη νεοελληνική λογοτεχνία, την αρχαία ελληνική θρησκεία κ.ά.

 

 

 

Πάνος Σόμπολος

Ο Πάνος Σόμπολος γεννήθηκε στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας (Δημοτικό διαμέρισμα Καραϊσκάκης). Σπούδασε δημοσιογραφία και εργάζεται ως δημοσιογράφος στον τομέα του αστυνομικού ρεπορτάζ. Εργάστηκε στις εφημερίδες "Ακρόπολη", "Αθηναϊκή", "Μακεδονία" (γραφεία Αθήνας) και στα περιοδικά "Εικόνες", "Πάνθεο", "Ρομάντζο" κ.ά. Επίσης εργάστηκε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων καλύπτοντας για ένδεκα χρόνια το δικαστικό ρεπορτάζ.Για 26 χρόνια δούλεψε στην ΕΡΤ (ΥΕΝΕΔ, ΕΡΤ2, ΝΕΤ) την τηλεόραση και το ραδιόφωνο στον τομέα ειδήσεων και σε εκπομπές. Ήταν ο δημιουργός και παρουσιαστής της εκπομπής Αυτόπτης Μάρτυρας του MEGA, που είχε την υψηλότερη θεαματικότητα από όλες τις εκπομπές του καναλιού.Σήμερα εργάζεται στην εφημερίδα "Έθνος" και στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA ως προϊστάμενος του αστυνομικού ρεπορτάζ. Έχει καλύψει σχεδόν όλα τα μεγάλα γεγονότα που συγκλόνισαν την χώρα τα τελευταία 33 χρόνια όπως σεισμούς, αεροπορικές τραγωδίες, μεγάλες πυρκαγιές, δολοφονίες, τρομοκρατικές ενέργειες, αεροπειρατείες και όλες τις πολύκροτες υποθέσεις της επικαιρότητας.Επίσης έχει καλύψει μεγάλα γεγονότα στο εξωτερικό όπως την ανατίναξη αεροπλάνου στη Μάλτα με πολλά θύματα, την επίθεση σε λεωφορείο με τουρίστες στο Κάιρο καθώς και την Κωνσταντινούπολη, την εξέγερση στην Αλβανία με τις παρατράπεζες, τους πολύνεκρους σεισμούς στα βάθη της Τουρκίας και πολλά άλλα.Έχει αναπτύξει πλούσια συνδικαλιστική δραστηριότητα καθώς διετέλεσε μέλος του Δ.Σ., αντιπρόεδρος και πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ.

 

 

 

 

Βασίλης Χ. Γερογιάννης

Ο Βασίλης X. Γερογιάννης είναι Καθηγητής και Πρόεδρος στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Παν/μίου Θεσσαλίας (γνωστικό αντικείμενο: Ανάλυση & Σχεδίαση Συστημάτων & Έργων με έμφαση στην Υποστήριξη Λήψης Αποφάσεων). Συνεργαζόμενος Καθηγητής στο Ελληνικό Ανοικτό Παν/μιο. Επισκέπτης Καθηγητής στο IPAG Business School (Γαλλία). Μηχανικός Υπολογιστών, κάτοχος διδακτορικού στην Τεχνολογία Λογισμικού από το Παν/μιο Πατρών. Από το 1992, συμμετέχει σε ένα αριθμό ερευνητικών, αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών έργων. Συγγραφέας περισσότερων από 150 δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά/συνέδρια που έλαβαν πληθώρα ετεροναφορών. Συγγραφέας/επιμελητής σε τέσσερα επιστημονικά βιβλία. Μέλος συντακτικής επιτροπής, προσκεκλημένος επιμελητής και κριτής σε διεθνή περιοδικά. Πρόεδρος οργανωτικής επιτροπής/Πρόεδρος επιτροπής προγράμματος και προσκεκλημένος ομιλητής σε διεθνή συνέδρια. Έλαβε το βραβείο της καλύτερης εργασίας σε τέσσερα διεθνή συνέδρια. Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Διευθυντής του Ινστιτούτου Δια Βίου Εκπαίδευσης στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας, καθώς και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ).

 

 

 

 

Νίκος Παπαδάκης

Ο Νίκος Παπαδάκης είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Έρευνας & Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ) του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΠΚ). Είναι Μέλος του Επιστημονικού- Εκπαιδευτικού Συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ), όπως και Distinguished Visiting Professor στη Faculty of Liberal Arts του Parul University της Ινδίας και Adjunct Professor στο Marwadi University της Ινδίας, ενώ διετέλεσε Distinguished Visiting Professor στην AGEP του Zhengzhou University, της Κίνας (2021-2024).. Επιπρόσθετα, είναι Διευθυντής του ΚΕΔΙΒΙΜ του Π.Κ, Μέλος του Standing Group “Political Culture” του ECPR, Μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Κέντρου Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου (CECL), Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ) και Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του “Euro-Mediterranean Observatory of Democracy and Public Space” του Universidad Rey Juan Carlos (URJC) της Ισπανίας. Έχει διατελέσει (μεταξύ άλλων) Επισκέπτης Καθηγητής στη Faculty of Education & Society του UCL (UCL-IoE) της Μεγάλης Βρετανίας (2012) και στο Zhengzhou University της Κίνας (2019), Special Adviser στην European Commission (2011- 2013), International Expert στο European Training Foundation (ETF/ 2015-2017), International Expert & Διδάσκων στην Academy of Public Administration of the Republic of Kazakhstan (2011-2012) και Μέλος του Advisory Board του Regional Centre for Public Administration Reform του Αναπτυξιακού Προγράμματος του ΟΗΕ (UNDP/ RCPAR- 2008-2010). Έχει συνολικά 238 επιστημονικές δημοσιεύσεις. Συγκεκριμένα: έχει δημοσιεύσει 212 μελέτες (96 εκ των οποίων διεθνείς, συμπεριλαμβανομένων δημοσιεύσεων σε Q1 & Q2 περιοδικά και σε Βιβλία του Springer και του Elsevier), στα ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά και κινέζικα. Επίσης έχει συγγράψει 15 επιστημονικά Βιβλία– μονογραφίες στα ελληνικά και αγγλικά και έχει επιμεληθεί άλλους 11 συλλογικούς τόμους- βιβλία..

 

 

 

 

 

 

Χριστίνα Αναγνωστοπούλου

Η Χριστίνα Αναγνωστοπούλου είναι Καθηγήτρια Κλιματολογίας, Συνοπτικής και Δυναμικής Κλιματολογίας στο Τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ. Διετέλεσε Διευθύντρια του Τμήματος Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας (2021–2023) και του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μετεωρολογία, Κλιματολογία και Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον» (2017–2021). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στα κλιματικά ακραία φαινόμενα, τις κλιματικές αλλαγές και τις μεθόδους υποκλιμάκωσης. Έχει συμμετάσχει και συντονίσει πολλά εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα και έχει δημοσιεύσει πάνω από 200 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια. Είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει διατελέσει Guest Editor σε ειδικά τεύχη με αντικείμενο την κλιματική αλλαγή και τα ακραία φαινόμενα.

 

 

 

 

 

 

Serdar Yener

Serdar Yener is a Business Professor with over 28 years of combined academic, military, and international project experience. He is a Professor of Business Administration and Vice Dean at Sinop University, where he has led EU, Horizon, Erasmus+, and TÜBİTAK projects, coordinated international consortia, and published more than 50 peer-reviewed articles and book chapters. His teaching and research cover strategic management, procurement, logistics, and human security. Previously, he served 18 years as an officer in the Turkish Armed Forces, including deployments with NATO ISAF in Afghanistan and UNIFIL in Lebanon, where he managed procurement, logistics, and humanitarian projects. He holds a Ph.D. in Business Administration, is a PRINCE2® Practitioner, and has completed 22 UN Peace Operations Training Institute certifications in areas such as CIMIC, International Humanitarian Law, DDR, and Gender/WPS. He has extensive expertise in procurement (EU PRAG, UN, NATO), SAP S/4HANA ERP, risk management, quality assurance, and civil-military engagement.

 

 

 

 

Pierre Johan Laffitte

Ο Pierre Johan Laffitte είναι σημειολόγος και καθηγητής πανεπιστημίου στη φιλοσοφία της εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Paris 8 Vincennes–Saint-Denis (Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,στο ερευνητικό εργαστήριο LIAgE). Η έρευνά του έχει τη μορφή έρευνας σε ανθρώπινες επιστήμες και πρακτικές, και το πρόγραμμά του προτείνει μια κριτική και μια κλινική προσέγγιση στην πράξη, τον λόγο και τη γλώσσα.

Εστιάζει ιδιαίτερα (τόσο στη διδασκαλία όσο και στην έρευνα) στη διασταύρωση της εκπαιδευτικής, ψυχιατρικής, καλλιτεχνικής θεραπευτικής, γλωσσικής και καλλιτεχνικής πράξης. Ως πρώην μαθητής συνεργατικών τάξεων εμπνευσμένων από το Freinet και την θεσμική παιδαγωγική, συνεργάζεται επίσης στενά με χειραφετητικές παιδαγωγικές μεθόδους (συμπεριλαμβανομένης της παιδαγωγικής Freinet, ειδικά στην Ελλάδα) και, πιο συγκεκριμένα, με παιδαγωγικές μεθόδους που έχουν τις ρίζες τους στις αυτόχθονες γλώσσες και πολιτισμούς (όπως η εμβυθιστική δίγλωσση παιδαγωγική στα οξιτανικά Calandretas στη Γαλλία: www.calandreta.org η συνεργατική παιδαγωγική των Aymara στη Βολιβία: www.kurmiwasi.org και με Βραζιλιάνους συναδέλφους μέσω του Observatório de Territórios Saudáveis e Sustentáveis da Bocaina).

Είναι επίσης και φωτογράφος.

 

 

 

 

Γεωργία Φραγκάκη

Η Γεωργία Φραγκάκη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας Σωμάτων Κειμένων και Κειμενογλωσσολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Παράλληλα, συνεργάζεται ως μέλος ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες: μέθοδοι, εργαλεία, πρακτικές». Έχει δημοσιεύσει, μεταξύ άλλων, τα βιβλία Εισαγωγή στη γλωσσολογία σωμάτων κειμένων (2015, σε συνεργασία με τον Διονύση Γούτσο) και Εισαγωγή στις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες: Ένας πρακτικός οδηγός (20242, σε συνεργασία με την Τιτίκα Δημητρούλια και τον Διονύση Γούτσο), καθώς και άρθρα σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, όπως και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους σε περιοχές όπως η κοινωνιογλωσσολογία, η κριτική ανάλυση λόγου, η γλωσσική αλλαγή, η σημασιολογία, η λεξικογραφία, η μορφολογία κ.ά.

 

 

 

 

Χαρίλαος Τσιχουρίδης

Ο Δρ. Χαρίλαος Τσιχουρίδης σπούδασε στην Ελλάδα, δίδαξε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Πανεπιστήμιο Πατρών, σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα. Σήμερα υπηρετεί ως Αναπληρωτής Καθηγητής στον Τομέα Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών και της Διδακτικής τους, στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζουν στον χώρο των Φυσικών Επιστημών και της Διδακτικής τους στην τυπική εκπαίδευση και στην Ειδική -Ενταξιακή εκπαίδευση, με έμφαση στη δημιουργία, στη χρήση και στη μαθησιακή αποτίμηση σύγχρονων μοντέλων και περιβαλλόντων μάθησης. Ιδιαίτερα το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζει στις Τεχνολογίες Εκτεταμένης Πραγματικότητας (XR – Extended Reality) στην διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και ευρύτερα στην συνδυαστική χρήση των τεχνολογιών Επαυξημένης (AR), Εικονικής (VR) και Μικτής Πραγματικότητας (MR). Σημαντικό ερευνητικό του έργο αφορά και τις εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με στόχο την ενεργό εμπλοκή, την συνεργατικότητα και την ανάδειξη της δημιουργικότητας των συμμετεχόντων για βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα. Επίσης ασχολείται ερευνητικά και στο πεδίο της παιγνιώδους μάθησης και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε Ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και το έργο του τυγχάνει ευρύτερης διεθνούς αποδοχής.

 

 

 

 

 

Nedim Ozdemir

Nedim Özdemir worked as a teacher for 10 years and as a vice principal for 5 years before transitioning to academia in 2018. He is currently an Associate Professor at Ege University, Faculty of Education. His research includes educational administration, leadership, teacher professional learning, and organizational behavior. In 2016, his doctoral dissertation in the field of educational administration was recognized with the Best Dissertation of the Year Award. He has published articles in internationally indexed journals (SSCI) and has taken part in numerous national and international projects. In recent years, he has been actively involved in international projects on flipped learning and classroom observation.

 

 

 

 

 

 

Martin Compton

Martin has been an educator for over 30 years, affording him ample time to realise that it takes a lifetime of teaching to get the hang of it. In that time, he has had the privilege of teaching children, young people and adults. His teaching has spanned secondary schools, international schools, further education colleges and universities both in the UK and overseas. Having spent a number of years at the University of Greenwich and then UCL, in July 2023 he took up a post at King's College London where he was employed to lead on curriculum and assessment design but as it turned out he has spent most of his time looking at ways in which the opportunities and threats of AI will necessitate changes to pedagogy, assessment and feedback practices across higher education. He is now the College Lead for AI in Education which is giving him opportunity to help colleagues reflect on, critique and reimagine teaching and assessment design and other ways of elevating a 'freedom to learn' philosophy.  

 

 

David Leat

David Leat has a PhD in Geography from Exeter University, UK. He taught Geography in public schools for 11 years before moving to Newcastle University to be a teacher trainer. He worked for the government for 3 years (2000-03) on a school improvement strategy, writing many training courses, before returning to Newcastle, where his research has been on Thinking Skills, Metacognition, Inquiry and Project Based Learning and Teacher Coaching. Recent projects, with colleagues, have been focused on supporting schools to use community resources to develop curriculum projects that help students to ‘Go Places, Meet People and Do and Make Things’. His personal interests include marathon running, bird research and forestry.

 

 

 

 

Olivia Copsey

Director of Education, Foundation for Environmental Education (FEE) Olivia Copsey leads the global Eco-Schools and Eco-Campus programmes at the Foundation for Environmental Education (FEE), contributing to UNESCO’s Greening Education Partnership (GEP) working groups on Greening Schools and Higher Education. Olivia has worked in the field of Education for Sustainable Development (ESD) for 23 years. Prior to joining FEE, Olivia worked extensively with NGOs, governments, and international agencies to advance community-led sustainable development through education across the Channel Islands, the Western Indian Ocean, and East Africa. Olivia initiated and managed the Eco-Schools programme in Jersey, Mauritius, Madagascar, the Comoro Islands, and Zanzibar. She holds master’s degrees in education for Sustainable Development and Education Research.

 

 

Δήμητρα Β. Κατσαρού

Η Δήμητρα Β. Κατσαρού είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην έδρα της Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας και των Διαταραχών Λόγου. Έχει σπουδάσει φιλολογία και ψυχολογία. Είναι κάτοχος τριών μεταπτυχιακών τίτλων και Διδακτορικού Διπλώματος Ειδίκευσης από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα . Έχει εκπονήσει δύο μεταδιδακτορικές έρευνες. Έχει πάνω από 40 δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με δείκτη επιρροής και πάνω από 100 εισηγήσεις σε συνέδρια. Έχει συγγράψει μία μονογραφία, μια συνσυγγραφή, τρεις ελληνικές και δύο διεθνείς επιστημονικές επιμέλειες βιβλίων και τέσσερις διεθνείς συνεπιμέλειες. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην ειδική αγωγή των παιδιών με νοητική αναπηρία, στη νευρο/ψυχογλωσσολογία, στις γνωστικές διεργασίες, στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία, στην ανάπτυξη του λόγου και στα γενετικά σύνδρομα.

 

 

 

 

 

 

Nataša Lacković

Dr Nataša Lacković is an innovator in educational designs and theory, an educational researcher, semiotician and a philosopher of technology and media in education. She is based at Lancaster University (UK) and co-directs the Centre for Social Futures, within the Faculty of Arts, Social Sciences, and Humanities. Dr Lacković has been developing different innovative approaches, such as inquiry graphics (Lacković, 2020), which are various visual media selected or made by students or research participants for the purpose of deep inquiry, and Identity +, simply put, one's identity as always in relation with something or someone else. Her ongoing work focuses on developing relational approaches (epistemologies) in education, evident in the recently co-authored book Relational and Multimodal Higher Education (Lacković and Olteanu, 2023). Nataša's most recent project involves an exploration of the opportunities and challenges of multimodal designs for learning with AI (funded by the UK SEDA (Staff and Educational Development Association)).

 

 

 

 

 

 

Olivier Francomme

Επιβλέπων διδακτορικών διατριβών στις Επιστήμες της Αγωγής

Συνεργαζόμενος ερευνητής στο ερευνητικό εργαστήριο LIAGE του Πανεπιστημίου Paris 8 

Υπεύθυνος έργων για την επιμόρφωση και την έρευνα στη FIMEM (Διεθνής Ομοσπονδία των Κινημάτων του Σύγχρονου Σχολείου) 

Γενικός Γραμματέας της AIRSPE (Διεθνής Ένωση Επιστημονικής και Πρακτικής Έρευνας στην Εκπαίδευση) 

Διευθυντής του CCRCMS (Κέντρο Συνεργατικής Έρευνας για τα Σύγχρονα Σχολεία στην Κίνα)

Τρέχουσα έρευνα: Επιστημονική υποστήριξη παιδαγωγικών καινοτομιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη Γαλλία και στο εξωτερικό (Ελλάδα, Κίνα), καθώς και πραξιακή έρευνα-δράση.  

 

 

 

Metin V. Bayrak

Ο Metin V. Bayrak ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές του σπουδές στη Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Hacettepe στην Άγκυρα. Αυτή τη στιγμή είναι επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Galatasaray, ενώ παράλληλα διεξάγει προγράμματα πιστοποίησης στην εφαρμοσμένη φιλοσοφία και την Φιλοσοφία για Παιδιά (P4C) στο Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης και στην Opus Noesis, του οποίου είναι ιδρυτής.

Μέσω των εκδόσεων Opus Kitap, εκδίδει βιβλία βασισμένα στη μεθοδολογία της Φιλοσοφίας για Παιδιά (P4wC). Τα γραπτά του επικεντρώνονται στη φιλοσοφία, την εφαρμοσμένη φιλοσοφία, τη φιλοσοφία για/με παιδιά (P4wC), την εναλλακτική εκπαίδευση, την παιδική ηλικία, την ηθική, την ψηφιοποίηση, τη μάθηση, την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό μετασχηματισμό και έχουν δημοσιευτεί σε διάφορες πλατφόρμες. Συνεχίζει την ακαδημαϊκή και επαγγελματική του καριέρα μέσω επιμέλειας, συμβουλευτικής, διευκόλυνσης, εκδόσεων και ανεξάρτητης έρευνας. 

 

 

 

Αλέξανδρος Αργυριάδης

Ο Αλέξανδρος Αργυριάδης είναι Επίκουρος Καθηγητής Ψυχικής Υγείας στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Έχει πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία και την έρευνα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα, την Κύπρο και διεθνώς, έχοντας διατελέσει Πρόεδρος Τμήματος και Διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Frederick. Το ερευνητικό του έργο επικεντρώνεται στην ψυχική ανθεκτικότητα, τη σχολική και κοινοτική ψυχική υγεία, την πολιτισμική επάρκεια, την ποιότητα ζωής ευάλωτων ομάδων και την ανάπτυξη εργαλείων ψυχομετρικής αξιολόγησης. Έχει συμμετάσχει ως επιστημονικός υπεύθυνος και συνεργάτης σε πολυάριθμα εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα (Erasmus+, COST), ενώ διαθέτει πλούσιο δημοσιευμένο έργο σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Έχει επιβλέψει διδακτορικές και μεταπτυχιακές εργασίες σε θέματα ψυχικής υγείας, εκπαίδευσης και κοινοτικής φροντίδας, και είναι ενεργό μέλος της επιστημονικής κοινότητας με διεθνή παρουσία.

 

 

 

Νικόλαος Τζιουμάκης

Ο Νικόλαος Τζιουμάκης είναι Διευθυντής Ανάπτυξης Έργων στην POLYTECH S.A., με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακτινοβολία και Θερμοδυναμική από το Πανεπιστήμιο George Washington και πτυχίο στη Μηχανολογία από το Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια. Η επαγγελματική του πορεία ξεκίνησε το 1984 με τον σχεδιασμό των πρώτων συμβατών ελληνικών υπολογιστών ΠΥΘΕΙΑ και ΠΗΓΑΣΟΣ και την εισαγωγή των αιθουσών πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, στράφηκε στον εξοπλισμό εκπαιδευτικών εργαστηρίων μέσω της POLYTECH, η οποία πλέον προμηθεύει σημαντικές αγορές του εξωτερικού. Ο κ.Τζιουμάκης έχει ιδρύσει επίσης αρκετές εταιρείες σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου ιδιωτικού παρόχου internet στην Ελλάδα.

Η Εταιρεία POLYTECH δραστηριοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης από το 1984 με σκοπό την Τεχνολογική και Εργαστηριακή εξοικείωση των εκπαιδευομένων στη Γενική και Τεχνική εκπαίδευση. Ο στόχος επιτυγχάνεται με τη δημιουργία και παροχή εργαστηριακού και τεχνολογικού εξοπλισμού καθώς και με την ανάπτυξη συνοδευτικού λογισμικού με απώτερο σκοπό τη βελτιστοποίηση του εκάστοτε γνωστικού επιπέδου. Σκοπός της εταιρείας ήταν, είναι και παραμένει η παραγωγή καινοτόμων τεχνολογιών και προώθηση νέων εφαρμογών που ανταποκρίνονται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. 

Τα προϊόντα και οι λύσεις της απευθύνονται στον γενικότερο τομέα της εκπαίδευσης από τη Γενική εκπαίδευση, την Τεχνική - Επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση έως και την Πανεπιστημιακή εργαστηριακή εκπαίδευση. Ο διδακτικός εξοπλισμός της καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών και τεχνολογικών μαθημάτων και εργαστηρίων που ανταποκρίνεται στο πρόγραμμα σπουδών των Γυμνασίων, Λυκείων, Τεχνικών, Επαγγελματικών και Πανεπιστημιακών Σχολών. 

Η Polytech S.A. έχει εγκαταστήσει μια σειρά από εκπαιδευτικά προϊόντα STEM και ρομποτικής σε όλα τα δημόσια σχολεία της Ελλάδας, σχεδιασμένα για μαθητές από την προσχολική ηλικία έως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα προϊόντα περιλαμβάνουν τα σετ προγραμματισμού SMART:blox S1 και S2 που ενσωματώνουν προγραμματισμό σε πλατφόρμα με βάση το Arduino και ρομποτικά σετ όπως τα ρομπότ R1, R2, R3 και R4, που διδάσκουν τις βασικές και προχωρημένες αρχές της ρομποτικής και του STEM. Αυτά τα εργαλεία ενισχύουν τη βιωματική μάθηση, προσφέροντας ευκαιρίες για πρακτική εφαρμογή σε τομείς όπως η μηχανική και ο προγραμματισμός. 

Εκτός από την εγκατάσταση των εκπαιδευτικών προϊόντων STEM και ρομποτικής, η εταιρεία έχει αναλάβει επίσης σημαντικά έργα που περιλαμβάνουν την προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηρίων μηχανολογίας, ηλεκτρονικής και ηλεκτρολογίας σε ΕΠΑΛ και σχολεία Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. 

 

 

 

Χρυσούλα Λάζου

Η Χρυσούλα (Χρύσα) Λάζου είναι Διδάκτωρ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, κάτοχος πτυχίου Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας από το ΑΠΘ, και με μεταπτυχιακές σπουδές MEd στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο Athabasca του Καναδά και MSc στις Τεχνολογίες Εμβύθισης, την Επιμόρφωση και τον Σχεδιασμό Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών από το ΔΠΘ. Είναι εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση και ερευνήτρια στο Θεσμοθετημένο Ερευνητικό Εργαστήριο AETMA Lab, Εργαστήριο Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Εφαρμογών Κινητών Συσκευών του Τμήματος Πληροφορικής του ΔΠΘ. Η έρευνά της εστιάζει στην αξιοποίηση της τεχνολογικά διευρημένης μάθησης στην Εκπαίδευση για τον κριτικό ψηφιακό γραμματισμό και τον γραμματισμό στα Μέσα μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης. Είναι υπότροφος εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ΗΠΑ, Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας Καβάλας, Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Μικτής Μάθησης, και συμπροεδρεύει στην Διεθνή Επιτροπή Πανεπιστημίων και Κολλεγίων για την αξιοποίηση των τεχνολογιών εμβύθισης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στο iLEAD, Immersive Learning in Education and Design του δικτύου iLRN. Το έργο της έχει λάβει διακρίσεις μεταξύ των οποίων τη 2η Παγκόσμια θέση στην UNESCO για τον Κριτικό Γραμματισμό στα Μέσα, το Χρυσό Μετάλλιο ακαδημαϊκής έρευνας από τον Κυβερνήτη του Καναδά, Διακεκριμένη Υπότροφος του Πανεπιστημίου Athabasca, Καναδάς, 4 μετάλλια Καινοτομίας στη Διδασκαλία από το Education Leaders Awards και 6 από το ELT Excellence Awards, Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας Έργου, καθώς και 2 διακρίσεις καλύτερων ακαδημαϊκών άρθρων σε διεθνή συνέδρια. Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει άρθρα σε έγκριτα διεθνή περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία, συγγραφή πρακτικών συνεδρίων και βιβλία.

 

 

  

Αδαμαντία Νικολάου

Η Αδαμαντία Νικολάου είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ολοκλήρωσε με άριστα τις μεταπτυχιακές σπουδές στην στην Κλινική Ψυχοσεξολογία στο Πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης. Παράλληλα, εκπαιδεύεται στην Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία (CBT) από την Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών.

Έχει συμμετάσχει ενεργά σε επιστημονικά συνέδρια Ψυχολογίας και Σεξολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως το European Society for Sexual Medicine (ESSM) Congress και το European Federation of Sexology Congress. 

Έχει συμμετάσχει σε έρευνες στον τομές της Σεξολογίας και έχει συνεργαστεί με φορείς ψυχικής υγείας και κοινωνικής στήριξης, όπως η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «ΑΛΘΕΑ», το Cyber Security International Institute και το Χαμόγελο του Παιδιού. 

Τον τελευταίο χρόνο δραστηριοποιείται κλινικά ως σεξολόγος, σε συνεργασία με Γυναικολόγο και Ψυχο-σεξολόγο, εστιάζοντας στη διεπιστημονική φροντίδα της σεξουαλικής υγείας. 

 

 

 

Ηρακλής Γερογιώκας

Ο Ηρακλής Γερογιώκας είναι Αντιδήμαρχος Παιδείας και Άθλησης στον Δήμο Λαρισαίων. Είναι υποψήφιος διδάκτορας του τμήματος Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και ασχολείται ερευνητικά με την Τουρκική ήπια ισχύ. Έχει υπηρετήσει την ΝΔ από διάφορες θέσεις ευθύνης και είναι Συντονιστής της Γραμματείας Διεθνών Σχέσεων και Ε.Ε

 

 

 

Κωνσταντίνα Πισλή

Η Κωνσταντίνα (Νάντια) Πισλή είναι συνεργάτης του Γενικού Γραμματέα Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, με εξειδίκευση στον τομέα της νεολαίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει τρεις μεταπτυχιακούς τίτλους, στη Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας, στις Επιστήμες της Αγωγής και στη Δημόσια Διοίκηση – Δημόσιο Μάνατζμεντ.

Η επαγγελματική της εμπειρία καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεματικών πεδίων, που περιλαμβάνουν τη Γενική Εκπαίδευση, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, τη Διά Βίου Μάθηση και τη Νεολαία. Καθ’ όλη τη διαδρομή της έχει συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση και υλοποίηση πολιτικών και πρωτοβουλιών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 

Από το 2019 εκπροσωπεί την Ελλάδα στον τομέα της Νεολαίας σε υψηλού επιπέδου ευρωπαϊκούς θεσμούς. Έχει αναλάβει καίριες αρμοδιότητες, όπως η θέση της Εθνικής Συντονίστριας του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, η εκπροσώπηση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Διευθύνουσα Επιτροπή για τη Νεολαία του Συμβουλίου της Ευρώπης, η συμμετοχή της ως αναπληρώτρια εθνική εκπρόσωπος στις Συναντήσεις των Γενικών Διευθυντών για τη Νεολαία, καθώς και η ιδιότητά της ως μέλους του Εποπτικού Συμβουλίου του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας, μεταξύ άλλων. Μέσα από αυτούς τους ρόλους, έχει συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της συμμετοχής των νέων, στον διάλογο πολιτικής και στην ευρωπαϊκή συνεργασία. 

 

 

Βασιλική Μπολτσή

Υποψήφια διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Paris 8 (στο ερευνητικό εργαστήριο LiAGE), η Βασιλική εκπονεί συγκριτική μελέτη για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) στην Ελλάδα και τη Γαλλία.

Υπηρετεί στο Υπουργείο Παιδείας και είναι αποσπασμένη στο Γραφείο της Γενικής Γραμματέως Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Διά Βίου Μάθησης, Έχει αναλάβει τον ρόλο της Τεχνικής Αντιπροσώπου της Ελλάδας στον οργανισμό WorldSkills Europe, ενώ παράλληλα εκπροσωπεί τη χώρα ως αναπληρώτρια μέλος στη Συμβουλευτική Επιτροπή (ACVT) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Με πλούσιο διδακτικό υπόβαθρο, είναι επιμορφώτρια σε σεμινάρια eTwinning από το 2018, παραδίδοντας εξ αποστάσεως μαθήματα για ψηφιακά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης. Παράλληλα, διδάσκει Γαλλικά ως ξένη γλώσσα στο Διδασκαλείο Ξένων Γλωσσών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Η πρώιμη επαγγελματική της εμπειρία στον τουριστικό τομέα – ως υπεύθυνη υποδοχής και VIP ξεναγός στο Disneyland Hotel στο Παρίσι – της έδωσε τη δυνατότητα να κατανοήσει εκ των έσω τις ανάγκες, τις δεξιότητες και τις επαγγελματικές στάσεις που απαιτούνται στον κλάδο των τουριστικών επαγγελμάτων, έναν από τους βασικότερους τομείς επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε περαιτέρω το ενδιαφέρον της για την ΕΕΚ και την ενσωμάτωση διαπολιτισμικών και πολυγλωσσικών προσεγγίσεων στην κατάρτιση. 

 

 

 

 

Ευάγγελος Μάντσος

Ο Δρ. Ευάγγελος Μάντσος είναι Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με ειδίκευση στα γενετικά σύνδρομα. Είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα ειδική αγωγή και θεραπευτική γυμναστική, κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει εικοσαετή κλινική, εκπαιδευτική και ερευνητική προυπηρεσία σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, πιστοποιήσεις στην ειδική αγωγή και άσκηση ειδικών πληθυσμών και είναι διεθνής προπονητής των Special Olympics έχοντας κατακτήσει πληθρώρα μεταλλίων. Διδάσκει σε Δημόσια Πανεπιστήμια μαθήματα σχετικά με την ειδικότητά του. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με την νοητική αναπηρία, την άσκηση, την ποιότητα ζωής, την γήρανση και τη φυσική αγωγή

 

 

 

Αγάθη Αργυριάδη

Η Δρ. Αγάθη Αργυριάδη είναι Ψυχολόγος με ειδίκευση στη Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία και την Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κρήτης και κάτοχος δύο Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων (Ειδική Αγωγή, Συμβουλευτική). Διδάσκει Αναπτυξιακή και Γνωσιακή Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Frederick και έχει διδάξει σε πανεπιστήμια στην Κύπρο, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η επαγγελματική της εμπειρία περιλαμβάνει κλινική πράξη, ερευνητική συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή περιοδικά, είναι συγγραφέας δέκα επιστημονικών βιβλίων και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην αναπτυξιακή ψυχολογία, την ειδική αγωγή, την κοινωνική ένταξη και την εφαρμογή της θετικής ψυχολογίας στη μάθηση.

 

 

 

 

Μιλτιάδης Καρβούνης

Ο Δρ Μιλτιάδης Καρβούνης είναι Ψυχολόγος και Ειδικός Παιδαγωγός με πολυετή κλινική και εκπαιδευτική εμπειρία. Διδάσκει αυτόνομα από το 2006 έως σήμερα, τα μαθήματα «Ψυχομετρία», «Ψυχολογία της Προσωπικότητας», «Παιδαγωγική Ψυχολογία» και «Ειδική Αγωγή» σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει συγκροτήσει, σταθμίσει και δημοσιεύσει το ψυχομετρικό εργαλείο ΦΩΤΑΔΥΣ 5-8, το οποίο εφαρμόζεται, τόσο ως ανιχνευτικό τεστ στην κλινική πράξη όσο και σε ερευνητικούς ή διδακτικούς σκοπούς σε ΑΕΙ της χώρας. Εκπροσώπησε το Υπουργείο Παιδείας στον Εθνικό Μηχανισμό Παρακολούθησης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τη διετία 2020-2021, ενώ τον Δεκέμβριο του 2024 τοποθετήθηκε ως Αντιπρόεδρος στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α) με έμφαση στα ζητήματα παιδικής προστασίας, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και συμβουλευτικής οικογενειών.

 

 

  

   

  

Χρυσή Πυρουνάκη

Η Χρυσή Κλήμη Πυρουνάκη είναι παιδαγωγός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Εδώ και είκοσι χρόνια εργάζεται με κοινότητες γονέων και σχολεία σε ακριτικές αλλά και αστικές περιοχές, διερευνώντας βιωματικά το αμφιλεγόμενο ζήτημα της ελληνικής ταυτότητας. Στο μεταπτυχιακό της ασχολήθηκε με την αξία που έχει η διαφορετικότητα και η ευαλωτότητα για το μετασχηματισμό μιας κοινότητας, συγγράφει φιλοσοφικούς μύθους για παιδιά, ενώ φέτος εργάζεται στην Κρήτη σχεδιάζοντας προγράμματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού για τους νέους της διασποράς. Από το 2010 υλοποιεί βιωματικά προγράμματα τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ από το 2018 εκδίδει σχολικά έντυπα, τα οποία αξιοποιεί ως παιδαγωγικά εργαλεία μετασχηματισμού κοινότητας. Το έργο της διαπνέεται από την προσέγγιση Ολικής Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, Αγωγή ΟΩ. Οι ομάδες της Χρυσής μοιάζουν με μελίσσια χαράς μέσα ή έξω από την τάξη, που αυτορρυθμίζονται για να οικοδομούν αλλά και να δημιουργούν τη γνώση.

 

 

 

Del Aram Bidabad

Υποψήφια διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Paris 8, στο ερευνητικό εργαστήριο LiAge. Εκπονεί διδακτορική διατριβή υπό την επίβλεψη του Pierre Laffitte με θέμα Θεσμική Παιδαγωγική: η ανθρωπολογία των συνεργατικών τάξεων: Μια μελέτη των Freinet και Θεσμικών Παιδαγωγικών και η πολιτισμική τους προσαρμογή.

Επιστημονική συντονίστρια έργου Έρευνας-Δράσης στο Δημοτικό Σχολείο Pajol στο Παρίσι, με στόχο την παραγωγή ενός γραπτού έργου που αποτυπώνει τόσο τις ιδιαίτερες πρακτικές του σχολείου όσο και μια υπαρξιακή ανάλυση μέσα από μονογραφίες παιδιών και ομάδων. 

Βοηθός έρευνας στην εκπαιδευτική ανθρωπολογία των συνεργατικών τάξεων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Erasmus Volare, με τίτλο «Εμπειρίες, εργαλεία και χωρίς αποκλεισμούς μεθοδολογίες για την εκπαίδευση μειονοτήτων, μεταναστών και προσφύγων». 

Αναπληρώτρια Γραμματέας της AIRSPE (Διεθνής Ένωση Επιστημονικής και Πρακτικής Έρευνας στην Εκπαίδευση). 

 

 

 

Μάγκου Νατάσα

Η Μάγκου Νατάσα είναι Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής. Αποφοίτησε το 1987 από το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατέχει δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας με Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Είναι υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Δίδαξε σε Σχολεία της Β’/ θμιας Εκπαίδευσης. Περισσότερο από 30 χρόνια διδάσκει σε σχολεία της Α΄/ θμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαΐδας εφαρμόζοντας καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Βράβευση από το Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) για το Ψηφιακό Διδακτικό Σενάριο με τίτλο: «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΝΙΤΕΜΈΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΜΑΣ»-μήνυμα για την επιστροφή της κλεμμένης Καρυάτιδας που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο. 

Αριστεία Global School Alliance με τη συμμετοχή στη παγκόσμια συμμαχία υπό τη σκέπη της Global School Alliance με τίτλο: «Let’s make a better world!» Global project 2022-2023. 

Διάκριση 2ης θέσης στα βραβεία Education Leaders Awards 2024 στην κατηγορία «1.5.1 Εξωστρέφεια, Εκπαιδευτικές Επισκέψεις & Βιωματική Μάθηση στη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» με τίτλο: «Σειρά μας λοιπόν .... να Δούμε: Δράσεις Συμπερίληψης και Άνοιγμα του Σχολείου στην Κοινωνία». 

Συνεργασία με την ομάδα Oblomov Project του Ευρωπαϊκού πρόγραμμα Erasmus το οποίο σχεδιάστηκε και διευθύνεται από τον εταίρο «Piccolo Teatro» του Μιλάνου με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου.  

Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή της δράσης «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το πρόγραμμα: «Κολυμπί-ΖΩ με ασφάλεια: ψηφιακή αξιοποίηση της εκπαιδευτικής βαλίτσας Safe Water Sports». 

Συγγραφέας του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός» το οποίο περιλαμβάνει δράσεις Ψυχοκινητικής Αγωγής και Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας. Αρθρογραφεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ιστοσελίδες αθλητικού, παιδαγωγικού και πολιτισμικού περιεχομένου, διατελεί εισηγήτρια σε Διεθνή Συνέδρια Εκπαιδευτικών, Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου, συμμετέχει ως επιμορφώτρια στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, είναι επιστημονική συνεργάτης της Ε.Ε.Π.Ε.Κ (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) καθώς και Πρότυπων Κέντρων Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας & Ψυχοκινητικής.  

 

 

 

 

Γιάννης Ζιώγας

Ο Γιάννης Ζιώγας είναι ζωγράφος που διερευνά και άλλες εικαστικές περιοχές όπως τις εγκαταστάσεις και τις περιπατητικές διαδικασίες. Είναι Καθηγητής (Ζωγραφική) στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (ΤΕΕΤ) της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ). Από το 2007 διοργανώνει την καλλιτεχνική διαδικασία Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες. Έχει διοργανώσει διεθνή συνέδρια και έχει επιμεληθεί εκδόσεις και Πρακτικά Συνεδρίων για τη σύγχρονη Αισθητική και τις Πρακτικές της με έμφαση τη διαδικασία της Περιπατητικής Τέχνης.

 

 

 

Σταύρος Σοφιανόπουλος

Γεννήθηκε το 1966. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ. Από το 1989 μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με αρχιτεκτονικά γραφεία ως συνεργάτης σε αρχιτεκτονικές μελέτες, ενώ παράλληλα έχει εκπονήσει πολεοδομικές μελέτες για τον ΟΡΣΑ. (Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας).

Με αφορμή την διπλωματική του εργασία που εκπόνησε το 2000, συμμετείχε, από το 2001 έως το 2004, στην Επιτροπή « Ένα Σχολείο για την Τσιάπας» η οποία υλοποίησε την κατασκευή ενός Κέντρου επιμόρφωσης δασκάλων στην Colebra της επαρχίας Chiapas, Mexico. 

Το 2022 παρουσίασε την προσπάθεια αυτή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές του προγράμματος «Κλινική Κοινωνιολογία και Τέχνη», σε συνεργασία με τον Γ. Ζιώγα καθηγητή τουΤμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπ. Δυτ. Μακεδονίας 

Το 2024 μοιράστηκε την εμπειρία αυτή σε διαδικτυακή παρουσίαση στο WALC Cafe 

Από το 2000 μέχρι σήμερα συνεργάζεται με την εικαστικό Έφη Φουρίκη τόσο ως τεχνικός συμβουλος των εγκαταστάσεων της όσο και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές της Α’βάθμιας & Β’βάθμιας εκπαίδευσης μέσω της ΑΜΚΕ «Σπόρος, εικαστικές εξερευνήσεις». 

 

 

Άννα Καρατζάνη

Η Άννα Καρατζάνη σπούδασε Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο ΤΕΙ Αθήνας και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη συντήρηση ιστορικών αντικειμένων στη Μ. Βρετανία, με υποτροφία του Εθνικού Ιδρύματος Υποτροφιών (ΙΚΥ). Ολοκλήρωσε την διδακτορική της διατριβή αναλυτική μελέτη μεταλλικών νημάτων σε μεταβυζαντινά εκκλησιαστικά υφάσματα. Έχει εργαστεί στο ΥΠΠΟ ως συντηρήτρια και από το 2011 διδάσκει στο ΤΕΙ Αθήνας-Πα.ΔΑ. Έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά και έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων που σχετίζονται με την μελέτη-διερεύνηση και συντήρηση υφασμάτινων αντικειμένων αλλά και την εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στις παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής υφασμάτων, στη διερεύνηση μεταλλικών νημάτων, στη μελέτη του μηχανισμού φθοράς φυσικών και τεχνητών ινών- συνθετικών πολυμερών και στη διερεύνηση και συντήρηση σύνθετων υφασμάτινων αντικειμένων.

 

 

 

 

Θεόδωρος Κ. Σιόντης

Πτυχιούχος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Διδάκτωρ του οικείου τμήματος, Επιστημονικός Συνεργάτης του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων.

Τα επιστημονικά μου ενδιαφέροντα εστιάζουν στην περίοδο της αρχαιότητας, ενώ ασχολούμαι 2001 - 2005 αι με ζητήματα νεώτερης - τοπικής ιστορίας και λαογραφίας, εκπονώντας και δημοσιεύοντας σχετικές μελέτες. 

Είμαι μέλος και διατελώ ως μέλος συμβουλίου σε επιστημονικούς και πολιτιστικούς Φορείς, όπως ιδρυτικό μέλος της Λυδίας Λίθου: Εταιρεία Μελέτης Νομισματικής και Οικονομικής Ιστορίας, Εταίρος της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών, μέλος και Αντιπρόεδρος του ΔΣ της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Τζουμέρκων κ. ά. Διαθέτει δεκάδες δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά περιοδικά και Συνέδρια. 

 

 

 

 

 

Καλλιόπη Αναγνωστοπούλου

Η Δρ Καλλιόπη Αναγνωστοπούλου είναι απόφοιτος Πολιτικής Επιστήμης του ΕΚΠΑ, με μεταπτυχιακό στην Συγκριτική και Ευρωπαϊκή Πολιτική και διδακτορικό στις πολιτικές της ΕΕ στην εκπαίδευση και ειδικότερα στις πολιτικές για την γλώσσα από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια έχει διατελέσει Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών και Διοικητικών Τμημάτων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ με έδρα την Λάρισα. Έχει εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα στον προγραμματισμό της Εθνικής Τηλεόρασης και του καναλιού SuperSport. Διαθέτει εκτενή εμπειρία στη συγγραφή, διαχείριση και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

 

 

 

 

 

Θεοδώρα Μπλάκου

Η Θεοδώρα Μπλάκου είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού στην Διδακτική της Αγγλικής (TEFL) και εργάζεται ως Εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα υπηρετεί ως Διευθύντρια στο 4ο ΔΣ Τυρνάβου. Τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει συντονίσει πολυάριθμα εθνικά και διεθνή προγράμματα, όπως τα Erasmus+, Comenius και Horizon. Πολλά από τα προγράμματα αυτά έχουν αναγνωριστεί και βραβευθεί ως Καλές Πρακτικές.

 

 

 

 

Γεωργία Κατσουπέρη

Η Γεωργία Κατσουπέρη είναι Δασκάλα και έχει διδάξει σε διάφορα σχολεία της Ελλάδας, ενώ σήμερα εργάζεται στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου. Συμμετέχει ενεργά σε καινοτόμες διδακτικές δράσεις, εφαρμόζοντας δημιουργικές προσεγγίσεις στη μάθηση σε κάθε σχολική της θητεία. Ως συντονίστρια και σχεδιάστρια έργων eTwinning έχει διακριθεί για την αφοσίωση και την αποτελεσματικότητά της. Τα έργα της έχουν βραβευθεί με Εθνικές και Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας.

 

 

 

 

Αλέξανδρος Τσάτσος

Ο Αλέξανδρος Τσάτσος είναι οικονομολόγος με εξειδίκευση στη Δημόσια Διοίκηση και τις Διεθνείς Σχέσεις. Διαθέτει πολυετή εμπειρία σε ζητήματα πολιτικής νεολαίας, κοινωνικής οικονομίας και τοπικής διακυβέρνησης, τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο.

Από το 2024 υπηρετεί ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας του Δήμου Λαρισαίων, επιβλέποντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων ενδυνάμωσης των νέων στο πλαίσιο της Εθνικής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2025. Υπό την καθοδήγησή του, η Λάρισα ανέπτυξε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με θεματικούς άξονες που καλύπτουν την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία, τον πολιτισμό, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ψυχική υγεία και την ενεργή συμμετοχή των νέων στη λήψη αποφάσεων. 

Παράλληλα, είναι διοικητικός υπεύθυνος του Κοινωνικού Συνεταιρισμού «Μυρμιδόνες Λάρισας», με έμφαση στην κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων και στην παροχή υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας. Στο πλαίσιο της επαγγελματικής του δραστηριότητας, έχει σχεδιάσει και επιβλέψει την ανάπτυξη πρωτοβουλιών που αφορούν τους νέους, σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων. 

Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκές αποστολές και πολιτικές διαβουλεύσεις στο πλαίσιο του EU Youth Dialogue, ενώ είναι τακτικός συνομιλητής θεσμικών οργάνων της ελληνικής πολιτείας σε θέματα νεολαίας και περιφερειακής ανάπτυξης. 

Το πεδίο των ερευνητικών του ενδιαφερόντων περιλαμβάνει τη βιώσιμη δημόσια διοίκηση, την οργανωσιακή ανθεκτικότητα, τη συμμετοχική διακυβέρνηση και τις πολιτικές κοινωνικής ένταξης νέων και ευάλωτων ομάδων. 

 

 

Γεωργία Γκόνου

Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στο κέντρο της Αθήνας. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες και δημόσια διοίκηση στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε στην Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης από το 1985, όπου και ανέλαβε διευθυντική ευθύνη το 1997. Συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, όπου το 2018 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στο πεδίο Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση. Την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης. Συνταξιοδοτήθηκε από την ΕΕΤΑΑ το 2025.

Η δια βίου μάθηση αποτελεί το κύριο επιστημονικό της ενδιαφέρον, με έμφαση στη τοπική διάστασή της και την ανάδειξή της σε κρίσιμο εργαλείο ενεργούς πολιτειότητας. Τη πενταετία 2020 – 2025 εμβάθυνε στη θεσμική εκπροσώπηση των νέων σε τοπικό επίπεδο. 

 

 

 

Τσαμέτη Αγγελική

Η Τσαμέτη Αγγελική είναι Ακαδημαϊκή Διευθύντρια στο Aegean College στο Παράρτημα της Λάρισας. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κατέχει μεταπτυχιακό στην Καινοτομία και την Επιχειρηματικότητα και διδακτορικό στην Οργανωσιακή Συμπεριφορά του οικείου ιδρύματος. Είναι διαπιστευμένη στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και την Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Διαθέτει εμπειρία στον σχεδιασμό, την υποβολή και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων και έργων.

 

 

 

 

Γιάννης Γιαλαμάς

Ο Γιάννης Γιαλαμάς είναι Εκπαιδευτικός Πληροφορικής στη Β΄θμια και Εκπαιδευτής Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες. Στο παρελθόν έχει εργαστεί σε φορείς Νεολαίας, και πλέον μέσω του οργανισμού Prosvation συμμετέχει, συντονίζει και οργανώνει (μεταξύ άλλων) Εργα Youth Erasmus+ με εστίαση στην Επιχειρηματικότητα, στην Ψηφιακό και Οικονομικό Εγγραμματισμό και στην Απασχολησιμότητα. Είναι επίσης μέλος της Ερευνητικής ομάδας της Εδρας της Unesco “Cities in Motion” του Παν. Πειραιά. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, υπάγονται η Καινοτομία, αλλά και οι Έξυπνες Πόλεις σε συνδυασμό με τις Πόλεις που Μαθαίνουν.

 

 

 

 

 

 

  • Προβολές: 24650